西户网|西户社区网|官网|户县网站新闻!

西户网/西户社区网(官网)
户县本土 便民 公益 互助  XHUME.CC

 找回密码
 注册会员

扫描二维码登录本站

搜索
12
返回列表 发新帖
楼主: 心在天山

[画乡摩友] 双鹰并翼,问道珠峰(2012暑期拉萨珠峰之行)

[复制链接]
 楼主| 发表于 2012-9-17 05:38:43 | 显示全部楼层
沿途漫步 发表于 2012-9-14 22:57
你终于发帖子了,你把人能急死~~~~呵呵呵呵顶一个

咱们这版块现在越来越不行了,才发了几天的帖子,有些照片就看不见了,而且发帖不升级,当然大家没动力了。
发表于 2012-9-24 15:01:26 | 显示全部楼层
佩服之至。
 楼主| 发表于 2012-10-16 11:24:19 | 显示全部楼层
问道珠峰
中尼边界矗神山,
魂牵梦绕已数年。
壬辰之暑驱摩往,
翻山渡江似闯关。

折多山颠戏彩云,
大渡河水浊浪翻。
七十二拐弯道急,
东达山顶胆生寒。
深情款款姊妹湖,
通麦天险似登天。
塞外江南是林芝,
遍地牛羊马撒欢。
鲁朗云海声名著,
布达拉宫游人喧。

珠峰路上多沙砾,
浮尘搓板急盘旋。
更兼海拔陡上升,
缺氧人车俱发喘。
强忍头疼斗高反,
大本营前展笑颜。

远眺珠峰难得见,
满目云横雾又拦。
守得云开雾又散,
神山终得显真颜。
冰雪覆盖满眼素,
玉顶云上露半边。
恨不肋下生双翼,
一飞冲天栖云间。
异日若遂凌云愿,
何惧山高道又险?
发表于 2012-10-24 12:22:06 | 显示全部楼层
美着
发表于 2012-10-24 12:44:35 | 显示全部楼层
每个车友的愿望
发表于 2012-10-26 19:02:26 | 显示全部楼层
好地方、、、羡慕、、、、、、、、、、、、
 楼主| 发表于 2012-10-29 09:19:12 | 显示全部楼层
第一部(户县——巴塘)电子相册

 楼主| 发表于 2012-11-1 06:15:27 | 显示全部楼层
第二部 (巴塘——拉萨)电子相册

 楼主| 发表于 2012-11-2 07:31:08 | 显示全部楼层
第三部(拉萨——珠峰——那曲)电子相册

 楼主| 发表于 2012-11-5 10:46:02 | 显示全部楼层
第四部(那曲——户县)电子相册

发表于 2013-4-15 11:31:20 | 显示全部楼层
厉害,真的是服了你们的勇气和毅力。

点评

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh  详情 回复 发表于 2013-12-4 15:02
 楼主| 发表于 2013-12-4 15:02:39 | 显示全部楼层
温柔无恨 发表于 2013-4-15 11:31
厉害,真的是服了你们的勇气和毅力。

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
发表于 2014-2-9 20:25:14 | 显示全部楼层
牛人
回复

使用道具 举报

发表于 2014-2-9 20:25:17 | 显示全部楼层
牛人
回复

使用道具 举报

发表于 2014-4-20 08:09:21 | 显示全部楼层

Men digitalt sparat material ?r heller inte evigt

Vissa saker m?ste ligga och marineras p? idéplanet l?nge innan de realiseras.  Hur kvinnor och m?n reser sig upp efter ?r av f?rtryck och kr?ver f?r?ndring,christian louboutin skor, r?ttvisa och v?rdighet.  Och sj?lvfallet om Hammarby skulle g? upp borde de matcherna ocks? r?knas,christian louboutin, s?ger Edselius. Jag blev minst sagt f?rv?nad f?r jag har inte f?tt n?got f?rel?ggande om en inbetalning i min hand,louboutin, s?ger han.  En tolkning som Ekbom tillbakavisar efter att ha h?rt sig f?r hos Skodaverkens bilmuseum som s?ger sig aldrig ha tillverkat en modell med detta namn.
    N?gra veckor senare deporteras de sj?lva till koncentrationsl?gren.  Man placerade femtiofyra sju i samma klassrum,christian louboutin sale, l skrek barnen att dj bodde i deras br />Jag,christian louboutin sverige, min d f medla och f och p och f jag hade m med l och skolledningen och bj in politikerna och Gud och hans moster,christian louboutin stockholm, och det slutade bara med att mina barn h p att g under. Ofta ?r det jurister som tolkar det nationella sutrymmet och inte s?llan framst?lls detta som en objektiv vetenskap. Kvaliteten ?r f?ga f?rv?nande oj?mn. Man kan undra varf Vapenleveranserna till Hamas har f strypts,christian louboutin sverige, men det har skett till ett mycket h pris.
    Men sedan dess har br?k och juridiska tvister mellan de olika bandmedlemmarna st?tt i v?gen f?r fler ?terf?reningar.  Detta som ett led i att ytterligare sprida information om att tv?tta en p? ett mer milj?v?nligt s?tt. Visst kunde fr redan initialt ha handlat om filmisk knappologi,louboutin skor, men om de nu b mycket f i yttersta fransen av stj privatliv,christian louboutin stockholm, hade de sen l kunnat navigera tillsammans till gemensamma er.  ?r det en utmaning att ta sig en en s? stor och k?nd l?t? Sluta trixa med brottsstatistikG?ran Kellner och Magnus LindgrenBrottsf?rebyggande r?det,http://www.extranjerosencolombia.com/Gerson/cliajrj3.asp?id=84, Br?,christian louboutin stockholm, presenterade i v?ras en rapport om uppklaring av brott 2012.
    Vi har tyv?rr ett underh?ll som i m?nga ?r blivit eftersatt och vi har en tydlig s?rbarhet i kraftledningar och signalsystem.  Efter att ha suttit i en replokal konstant i tv? m?nader var det underbart att f? komma ut och upptr?da igen. ""Det h?nde vid ett par tillf?llen n?r jag spelade f?rest?llningen 'Dagboksanteckningar fr?n ett k?llarh?l' att folk kom fram efter?t och fr?gade om jag hade blivit publicerad.  ?nda sedan denna nya republik bildades har tunga debatt?rer f?rutsp?tt detta.  Detta bekr?ftas i Christian Diesens bok Bevis 6,christian louboutin sale, d?r 30 procent av minder?riga brottsoffer i Stockholm aldrig polisf?rh?rdes.
    Men se ocks till att f landet i god form.  Borgerliga Alliansen,christian louboutin stockholm, led oss dit!  Sp?ren av maken tycks avteckna sig i det mesta som poeten upplever i skuggan av hans bortg?ng.  En juninatt 2004 var Yusuf ute med n?gra kompisar i Brunnsbo i G?teborg. rsta installationen sDetta skrivs mest f?r att p?minna om ett lika ok?nt som outforskat 40-?rsjueum: den svenska installationens f?delse.
    Men digitalt sparat material ?r heller inte evigt,christian louboutin skor, eftersom datorer och operativsystem f?r?ndras. -Jag har fyra barn och d? g?r det inte att s?ga att jorden ?r p? v?g att g? under,christian louboutin stockholm, men jag tror nog att vi st?r inf?r en sv?r period f?r m?nniskan,christian louboutin sverige, s?ger Klas ?stergren.  D? var det lika fascinerande att f?rst i Norrbotten se hur l?tt det var f?r till och med en ensam varg att d?da en vuxen ren. Undkom AuschwitzN?r den franske historierevisionisten och F?rintelsef?rnekaren Robert Faurisson kom till Sverige i b?rjan av 1990-talet,http://www.excelpublication.com/issue/cliajrj4.asp?id=52, bildade judiska ?verlevare i Malm? f?reningen F?rintelsens ?gonvittnen f?r att utifr?n egna erfarenheter sprida kunskap om den ofattbara,christian louboutin skor, n?rmast industriella m?nniskoslakten i v?rt eget n?romr?de. Hudv viktigt f Yvonne RydingDet i princip bara v ung hy med acne eller den som har fet blandhy och vistas mycket i stallet som kan t ha anv f ett ansikts med alkohol.
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册会员

本版积分规则

西户网/西户社区网 XHUME.CC 版权所有  陕ICP备11003684号  

本站信息均由会员发表,不代表西户立场,如侵犯了您的权利请发帖投诉【网站营业执照公示】

平平安安

本站信息均由会员发表,不代表西户网/西户社区网 XHUME.CC 立场,如侵犯了您的权利请===>>>发帖投诉

陕公网安备 61012502000141号

快速回复 返回顶部 返回列表